GAMMEL BLOGG - DU VIL NÅ BLI DIRIGERT TIL DEN NYE BLOGGEN!
hits Reise (Bloggen har flyttet til www.camillamaries.com)

Reise

Snart...

Flytter vi til dette huset... Det er det som står i hodet mitt om dagen. Jeg pakker og pakker, mens jeg venter på at lille baby X skal komme. Det blir en stor forandring, men vi gleder oss.

Heldigvis får vi litt av sommeren her også da vi overtar huset i midten av juli. Det blir bra for Emma som elsker å være ute. Men jeg aner jo ikke når junior velger å komme. Han kan jo komme når som helst egentlig. Det kan jo være både før og etter termindatoen den 5.juli. Han skal uansett bli født i Oslo da, så får vi ta det derfra. Dette blir spennende!

På båttur i Oslofjorden

I går var den lille familien vår på båttur med storesøsteren min, samboeren hennes og sønnen hans. Vi er så heldige å ha noen i familien med båt! Det ble Emma's første båttur, og jeg tror hun likte det ganske godt. Det ble noen timer ute på sjøen, og hun var blid og fornøyd stort sett hele tida, selv om hun måtte gå med redningsvest. Emma liker godt å være sammen tante også, så da blir hun ekstra blid:)

I går fikk jeg virkelig sommerfølelsen! Fikk enda mer lyst på båt selv, og mannen og jeg har faktisk snakket om å skaffe oss det en gang...

Ekstra stas var det når alle endene kom! Emma utbrøt "gakk gakk" med et gledeshyl da hun oppdaget dem. Og fikk lov til å prøve å mate de.

Hadde en utrolig koselig dag i går, og gleder oss til neste gang:-) Nå er sommeren her!!

Vårt nye nærområde...

Jeg tenker naturlig nok mye på flytting for tiden, og jeg gleder meg til å farte rundt med barnevogna i det som blir vårt nye nærområde.. Det er ganske koselig der skjønner dere! Jeg tenker mye på at jeg kommer til å savne der jeg bor nå, og da er det veldig positivt å vite at jeg flytter til et så fint sted!

Brekkeparken med Telemark museum:

Den gamle bebyggelsen på Snipetorp. Her ligger også Ibsengården hvor Henrik Ibsen bodde en kort stund.

Skien brygge:

Ruinene etter kryptkirken på Kapittelberget:

Alt dette og mye mer ligger i gangavstand fra oss når vi flytter. Er det rart vi hadde lyst til å flytte i dette området? Tror jeg skal kose meg i foreldrepermisjon jeg:)

Taxfree shopping til mor og barn

Her er noen av tingene jeg kjøpte på Taxfree på båten. Kjøpte såklart masse godis og alkohol (ikke til meg;)) også, men det er ikke noe spennende å ta bilde av.

Emma fikk vrinskende hest, en veske og en telefon-hund med lyder og opptaksfunksjon. Jeg gidder ikke å kjøpe store kosedyr o.l til Emma for det har hun nok av, og de bruker så stor plass! Hun er jo mest opptatt av leker som lager lyder og sånt, så disse ble hun kjempeglad for. Har lenge tenkt på å gi henne en liten veske også. Hun er jo en liten utkledningsprinsesse og er ofte sett med en liten veske som de har i barnehagen.

Mamsen kjøpte sparepakker med sminke, og litt kroppspleie fra bodyshop! Syns jeg var flink som klarte å la være å kjøpe parfyme denne gangen. Men det var ganske enkelt siden jeg ikke syns noen parfymer lukter godt nå. Ikke de jeg har hjemme som jeg vanligvis elsker en gang!

Måtte jo kjøpe noe til vår lille babygutt i magen også, så han fikk søte tøfler! Slike hadde jeg tenkt på å kjøpe til Emma i sin tid, men rakk det aldri før hun ble for stor:-) Syns de er utroooolig nusselige.

Drar på spa-tur i dag!

Nå tenker du sikkert at jeg skal på en tur langt avgårde.... Men nei da:) Jeg skal nemlig på Stena Line med de to søstrene mine! De har nettopp åpnet "Pure Nordic Spa" der, så hvorfor ikke ta seg en tur? Det er ikke så ofte jeg finner på noe med begge søstrene mine. Betalte 150 kr for billetten inkludert inngang til spaet, så det var jo ikke galt i det hele tatt. Det er ikke mye jeg orker i min tilstand og dette passer meg helt ypperlig! Her kan jeg bare slappe av, og slipper å gå lange strekninger. Det er mange år siden jeg var på danskebåten, så det blir nok litt artig. Gleder meg til å shoppe taxfree også.

Bilder fra Stenaline.no

I dag er faktisk siste dagen min som ung jente... I morgen fyller jeg 30, og da ligger jeg i et boblekar og koser meg:-)

En liten hilsen fra Skottland!

Grunnen til lite blogging i det siste er at Theodor og jeg befinner oss i Edinburgh. Vi koser oss kjempemye her, og jeg tror jeg har fått en ny favorittby! Dette er en vakker (og litt skummel) by med masse historie. Hotellet vi bor pa har perfekt belligenhet i Grassmarket. Rett utenfor er det en gammel pub som heter Last Drop. Der fikk man sin siste dråpe før man ble hengt sies det. I går brukte vi dagen på National gallery, og på vandring over alt, litt shopping, pubsitting og spising. I dag tok vi en tur til slottet, og nå skal vi snart spise på hotellets restaurant som har utsikt til slottet. I morgen kveld kommer vi hjem, og godt er det. Savner lille Emma noe helt forferdelig. Første natten hadde hun våknet opp, og nektet å sove igjen før klokken 2, stakkars. Hun skjønte sikkert ikke hvor mamma og pappa var. Lille gulljenta <3 Bilder kommer. Klem

Vi skal på kjærestetur!

I november tar vi oss en tur til fantastiske Edinburgh i Skottland i 4 dager.... Syns vi fortjener det altså:) Det blir første gangen vi er borte fra Emma i mer enn noen timer begge to samtidig. Nå gjelder det bare å ordne barnevakt, men det skal vel gå bra (hint hint).

Hotellet vi skal sove på har utsikt til Edinburgh Castle:)

Gleder meg! Noen som har vært her?

Noen bilder fra Frankrike

Vi tok veeeeeeeldig mange bilder på turen vår til La Grande-Motte. Det er jo ikke så rart. Vi var jo borte i 2,5 uke, og i tillegg så hadde vi med Emma!

Litt om reisen vår: Vi reiste ned til et lite feriehus som kameraten til mannen min eier, og når vi kom ned dit så var han der, pluss en kompis til også hadde de med hvert sitt barn på 7 år.  Så den første uken tilbrakte jeg med tre voksne gutter, og tre barn. Vi hadde det superkoselig og gøy, men jeg skal ikke legge ut noe bilde av reisefølget vårt her uten deres samtykke, og av hensyn til barna deres. Resten av ferien tilbrakte jeg kun med min lille familie♥

La Grande-Motte:

Alle menneskene du ser her er franske, bortsett fra skyggene nederst på bildet;) Vi støtte ikke på noen andre mennesker enn franske her hvertfall.
Happy family ♥

Vi gikk ofte tur langs stranda og havna. Gjerne på kvelden når det ikke var så varmt der...

Barn legger seg like sent som voksne i Frankrike!

Nei, da... Det er ikke så ille sent som det ser ut. Men Emma var oppe bittelitt lengre på kvelden her. Hun var jo med på restaurant og koste seg! Men det er tydeligvis helt vanlig i Frankrike at små barn er oppe sent. Vi så nemlig mange bebiser oppe sent den kvelden vi hadde barnevakt også. Folk satt med små barn på "drinksteder" med høy musikk langs stranda (!) sikkert klokken ett på natta!!

Et glimt av stedet vi bodde.

Stuen i artiumshuset er innredet i fransk stil:) Dette feriehuset er ikke stort, men har vanvittig god planløsning, og en stoooor terasse utenfor uten innsyn.

Et par turer til Montpellier ble det også.

Her koste vi oss etter å ha spist en Crêpe (pannekake) med vaniljeis og mørk sjokolade, min absolutte favoritt-mat i Frankrike! (Ja, jeg vet det ikke er mat... men jeg elsker søtt;)).

Er forresten ikke overimponert over det franske kjøkken som alle skryter av. De eneste gangene jeg har vært fornøyd med maten jeg har bestilt, så har det vært når jeg har bestilt pizza!! Også irriterer det meg at de har pommes frites til ALT! Spiste den værste middagen jeg har spist der også (kan skrive mer om det senere).

En vakker hage i Montpellier

Husker ikke hva den heter akkurat nå...

Emma gjorde mange framskritt!

Hun reiser seg opp etter ting hele tiden, og har utviklet en MYE mer tydeligere personlighet. Litt sta er hun også, også blir hun sint når hun ikke får det som hun vil;) Hun skjønner forskjell på mamma og pappa også... Vet ikke om hun gjorde det tidligere, men nå er det tydelig at hun gjør det. Hun sier "mamma" når hun ser meg, og "pappa" når hun ser pappa'n sin..

Som sagt så har jeg såååååå mange bilder, så det er vanskelig å velge. Det er vanskelig å få frem stemningen i de trange gatene i gamlebyen i Montpellier på et bilde. Og hvertfall stemningen som fantes i den gamle middelalderborgen Aigues Mortes. Og bare det å gå på et Patisserie, og se på vakre bakverk og kjøpe baguett (i vårt tilfelle grovbrød) hver morgen fyller hjernen min med franske klisjeer og inntrykk som er umulig å få frem på bilder;-) Jeg savner Frankrike litt...

Jeg så også en gjeng flamingoer (eller "flamenkoer" som jeg liker å kalle dem) som vi kjørte forbi innimellom. De skulle jeg gjerne sett nærmere på, og tatt bilde av. Området Camargue er jo også kjent for hesterasen Camargue hvorav noen av de fremdeles lever vilt. De skulle jeg så gjerne sett, men de eneste Camargue-hestene jeg så var inngjerdet. Jo, også så jeg noen skrøpelige politihester der. Og vingård ble det rett og slett ikke tid til. Heldigvis har vi mulighet til å leie dette stedet igjen, pluss at jobben min har en leilighet i Nice som jeg har leid et par ganger, så vi kommer nok tilbake til Frankrike♥

Hei, vi er tilbake!

Etter to og en halv uke i Frankrike, så er vi tilbake i kalde Norge! Men jeg må si det var godt å komme hjem også. Spesielt etter en utmattende reisedag i går. Vi kjørte fra La Grande-Motte til flyplassen i Marseille kl. 12.00, og var hjemme i leiligheten vår 22.45, så det var en slitsom dag. Ryanair var selvfølgelig forsinka, så vi satt i 1,5 time og ventet på at flyet skulle begynne å kjøre!

Å fly med et lite barn kan være en utfordring. Selv om det gikk greit, så er det slitsomt å ha en liten kålmark på fanget i 3 timer (eller nesten 5 timer tilbake pga. forsinkelsen). Spesielt når den lille kålmarken er trøtt, og ikke får sove.... Det værste var når vi satt og venta inne på det varme flyet før det lettet. Skjønte aldri hvorfor det ikke lettet heller for franskmenn er ikke særlig gode i engelsk. Og jeg kan ikke så mye fransk heller...

Det der med å gi barnet flaske akkurat når flyet letter og når det lander er ikke såååå lett å beregne som det høres ut som hvertfall. Ikke får man varmet noe babymat når man tar Ryainair (møkkaflyselskap), så vi tok med mme på kartong som hun drakk romtemperert. Men hva skal man gjøre når de ikke vil ha melk når man lander da? Emma nektet å ta flaska da, og satt og holdt seg for ørene. Så hun hadde nok dotter. Men pappa'n maserte litt på ørene hennes, og da virket alt bra igjen...

Uansett så er vi hjemme igjen nå, og det finnes ikke noe bedre enn å komme hjem til sin egen seng. Det syns tydeligvis Emma også som sov som en stein i natt!

I dag fikk vi gått oss en tur, og tatt en liten tur på café/galleriet borti gata her. Da fikk Emma hilst litt på Stella igjen som er på samme alder, og mamma'n fikk skravlet litt med mamma'n til Stella igjen. Etterpå gikk vi en kjapp tur bort og besøkte Emma's tante og onkel som pusser opp ett rekkehus borti her. Føler at vi har vært borte kjempelenge, så stas å møte folk igjen. Jeg trenger nok mange turer framover også. Utrolig hva null trening og ammeslutt gjør med vekta!! Jeg som var kommet så godt igang.... Håper disse bekkensmertene gir seg en gang. Ellers kommer jeg til å bli kjempesvær!;P

Dette ble jo litt langt, men nå kommer jeg hvertfall til å både blogge, og svare på kommentarer framover:) Hvordan har leserne mine det da? Ser jo at dere er her fortsatt selv om jeg ikke har blogget noe særlig i det siste, og det setter jeg pris på.

Kyss og klem fra Camilla og Emma

Det er så varmt her!

Det er så varmt her! Den varmeste dagen hittil. Etter litt soling på terrassen og en gåtur langs stranda, sitter vi nå litt inne med aircondition. I stad når vi gikk ute, så måtte jeg ta en dusj med klærne på. Som dere ser;). Sitter og lurer litt på hva temperaturen hjemme er. Her er det 37 gr, og det går faktisk strålende fint med Emma. Hun har jo skygge hele tiden:). Men det blir ikke så mye strandopphold da. Ikke at det gjør meg noe. Er ikke glad i å sole meg uansett.

For et vakkert land!

Endelig er jeg en tur på nettcafe, men sliter litt siden tastaturet her er helt rart. Tusen takk for koselige kommentarer, og sorry for at jeg ikke rekker å svare på alt. Har en liten utålmodig snuppe her som sitter og maser etter "mamma". Men nå fikk hun sitte litt på fanget til pappa, og da var alt greit igjen.

I dag har vi vært for andre gang inni en eldgammel borg, med koselige trange gater og cafeer. Stemningen der kan hverken beskrives, eller vises på et bilde. Dette landet må oppleves. Siden jeg visst ikke får lagt til bilder på denne pc; så kan dere se den borgen HER.

Jeg koser meg skikkelig her, og siden jeg egentlig har ferie, og Theodor har begynt på permisjonen sin, så er det han som tar seg av Emma hvis hun våkner om natta.

Det var alt jeg rakk naa! Ha en fin helg alle sammen  <3

En liten hilsen fra Frankrike!

Vi storkoser oss her og Emma er en glad og fornøyd liten jente. Nå går vi rundt og kikker litt i Montpellier i varmen. Alt er bare très bien! Elsker dette landet:)

Nå er vi endelig på vei til flyplassen

Vi reiser fra regnet i Oslo til solen i La Grande-Motte. Når vi setter våre føtter på norsk jord igjen, så er det virkelig høst. Lille Emma sitter og sover i bilen. Lite aner hun om at hun snart er i Frankrike:)

Hit skal vi på ferie...

Til neste uke har mannen min også endelig, endelig litt fri! Og gjett hvor vi skal da?

Jo, nemlig til La Grande-Motte i Sør-Frankrike;) Dette blir Emma's første utenlandstur (utenom Sverige da). Noen som har vært der? Det er en liten badeby som ligger ca. 20 min unna Montpellier. Kameraten til Theodor har et lite hus som vi leier der, og det gleder vi oss masse til. Vi skal være der i hele to og en halv uke, og har leid bil. Jeg har jo som nevnt tidligere litt problemer med å gå mye pga. bekkenet, så det måtte bli sånn. Og nå har vi mulighet til å besøke vingårder, og oppleve den romantiske franske landsbygda♥

Det meste er i boks før turen, og jeg har til og med lillesøster til å passe leiligheten vår her hjemme. Eneste bekymringene jeg har er om hvordan det går med Emma i denne varmen. Men heldigvis er det aircondition både der vi bor, og i bilen vi har leid. Tenker også mye på hvordan ting skal gjøres lurest mulig på flyet med babymat også... Og spesielt MME som jeg er ganske nyopplært på.

Er det noen som kan gi meg tips til hvordan jeg gjør det med babymaten på fly?

Midsommar

Ja, grunnen til ingen blogging i helgen er at jeg har vært på hyttetur sammen med tre andre par med babyer. Det var koselig for både barn og voksne! Vi kom hjem i går, men tror jeg begynner å bli gammel da jeg fortsatt er sliten etter turen, hehe. Har faktisk feiret midsommar på ekte svensk vis for første gang. Med både sild, potatis og midsommarstång... Vi spilte også kubbe, og noen drakk nubbe;-) Maten var helt fantastisk syns jeg.

Her står vi dagen derpå ved midsommarstången som ble laget på fredag. Den er dog litt mindre enn de pleier å være... Uansett så er dette den første midsommarstången jeg har sett i virkeligheten, så jeg syns den var kjempeflott! Jeg tok til og med en liten froskedans rundt den når det ble sent nok på kvelden ;-)

Det var en virkelig koselig tur, og vi var kjempefornøyd med vertskapet som tok kjempegodt vare på oss. Tusen takk for en kjempeflott hyttetur! Skulle gjerne feiret midsommar på denne måten hvert år!

Flykaos!

Gjett hva? Mannen min og en hau med kolleger fra jobben skulle på guttetur til Berlin i dag... En tur som de har planlagt og gledet seg til i flere måneder. Da er det ikke kult å våkne til beskjeden om at all flytrafikk er stengt. Men de fant en løsning da. De tok Kiel-ferga, og tar tog videre, så de ankommer en del senere enn planlagt kan man si. Ja, ja. De får hvertfall gutteturen sin da. Emma og jeg kjørte akkurat ned Theodor og to av kollegene hans til kaja. Turen blir litt dyrere for de så dermed var det noen som ikke kunne bli med. Kjipt, men sånne ting som vulkanutbrudd-aske i himmelen kan man vel ikke akkurat forutse. Det hadde ikke falt meg inn at det kunne skje en gang!

"Sånt skjer" prøver jeg å illustrere her;)

Emma og jeg var på Meny og handlet etterpå. Og det er ikke bare enkelt å handle med baby uten barnevogn. Og når jeg kom inn på butikken så jeg ingen vogner med barnesete heller. Heldigvis var betjeningen veldig behjelpelige og fant en vogn til meg ganske fort.

Jeg har en tendens til å kjøpe veldig usunne ting når jeg er alene hjemme, og kanelbolla jeg kjøpte til lunsj glemte jeg igjen på rullebåndet.... Var det et tegn mon tro? Da ble det brødskive med leverpostei i steden og det er jo litt sunnere:)

Noen her som ble rammet av flykaoset?

I Norge i ferien...

Hvem har sagt man trenger å reise utenlands i ferien? Man kan jo kose seg her hjemme i Norge også. Dette er forsåvidt veldig uvant for meg og Theodor som alltid pleier å ta turen til varmere strøk når vi har ferie. Men allikevel har vi fått mye ut av denne ferien i Norge må jeg si. Vi har bare tatt dagene som de kommer og kosa oss skikkelig.

Her koste vi oss på indisk restaurant i forrige uke. Nam ;) Jeg drikker Cola, så det er sagt...

Vi har også vært hos familien til Theodor i Skien, og kjørt tur til Langesund og nytt været og god mat ved bryggene. De dagene det har vært fint vær har vi kjørt forskjellige steder og badet ved idylliske små vann. Regnværsdagene fikk vi blant annet brukt til barneutstyr-shopping både her og i Sverige. Så det er nok å gjøre selv om man ikke reiser sydover... Tror jeg vil "bruke opp" ferien min i Norge en annen gang også jeg...

Nå har vi en uke igjen av ferien, og vi skal gjøre akkurat det som faller oss inn.... Herlig♥

Er du også en av de som alltid drar utenlands i ferien? Eller foretrekker du gamlelandet?

I'm back!

I natt var jeg tilbake i gamlelandet igjen etter en fantastisk ferieuke i Nice med Theodor, storesøster og hennes kjæreste. Eller... vi var ikke bare i Nice, men også Italia (Ventimiglia og San Remo), Monaco og en liten tur i Cannes. Det ble mye vandring og til og med sykling! Merker at jeg ikke tåler likke mye nå som jeg er gravid, men fikk slappet av mye tross alt.

Ferieleiligheten vi leide (gjennom jobben min) har tilhørende sykler så da måtte vi jo benytte oss av de. Dette er andre gangen jeg ferier her, og jeg vil tilbake! Uansett om jeg har hørt på to gutter snakke "tulle-fransk" en uke nå, hehe.

Rivieriaen er bare helt herlig! Bilde fra stranda i Nice...

Det er litt deilig å ikke være på nettet i det hele tatt i løpet av en hel uke også.... Da slapper jeg virkelig av!

Legger ut noen flere bilder og kanskje noen ferietips senere...

I dag fikk jeg nøklene!

nice

Var på NTB og hentet nøklene til jobbleiligheten i Nice i dag! Gleder meg kjempemasse til en etterlengtet ferie på den franske rivieraen.

Det eneste som er kjipt er at jeg må unngå vin og ost:(

Har vært i Nice en gang tidligere, men føler at jeg ikke har sett så mye der for det. Noen som har vært i Nice, som kan gi meg noen tips?

Litt Thailand i Oslo

Her var jeg og spiste i dag med søstra mi og en venninne som jeg har kjent i hundre år...jaja

(Trykk på bildet for å komme til nettsiden.)

Yaya's er et koselig spisested med skikkelig Thailandsk atmosfære. Innimellom går lyset av, det tordner, og man hører en skikkelig regnskur komme. Akkurat som i Thailand. Også er det fuglekvitter på do, og det er mye bedre enn mange andre dolyder;)

Sist men ikke minst: MATEN ER HERLIG! Men så er jo Thailandsk mat det beste jeg vet da...

Åååå som jeg savner Thailand....

img8815 me

img7634 img7653

♥For de som ikke har lest bloggen min så lenge, så giftet jeg meg med denne kjekke mannen i Thailand i september;)♥

Å reise til Thailand er noe jeg anbefaler alle. Det desidert vakreste landet jeg har vært i! Det eneste negative jeg kan komme på er at håret mitt ble skikkelig fluffy, hehe...

- Camilla -

Jeg har reisefeber

Er såååå misunnelig på min kollega som tilbragte hele forrige uke i Egypt. Jeg elsker sol og varme, og har kjempelyst til å se alt av gammel stein i Egypt.

kairo2
Har bare vært i Egypt en gang, og da var vi bare på en impulsiv charterferie hvor vi tilbrakte mest tid i nærheten av hotellet. Selv syns jeg én uke ar alt for kort ferie hvis man skal reise rundt i Egypt, men hun jeg jobber sammen med klarte å se mye på en uke. Hun var blant annet i Kairo.
Har du vært i Egypt?

Men det blir ikke noe tur på meg før slutten av mai. Første uke i juni reiser jeg, Theodor, storesøster og samboeren hennes til Nice. Er så heldig at jobben har en stor leilighet man kan benytte seg av. Stor er den, og dyrt å leie den er det heller ikke. Den ligger også veldig bra til, og har egen parkeringsplass under bygningen. Var der for et par år siden, og det var skikkelig herlig. Leide bil og reiste til Cannes, Monaco og til San Remo i Italia blant annet. Koste meg også på en stor outlet som lå ved byen Ventimiglia... Håper den er åpen fortsatt. Har lyst på en Valentino-veske til;)

nice
Visst er det herlig i Nice da.....
Har du noen ferieplaner?
2831821233086192431

Buddha og bestevenninne

Thailandsk Buddha som jeg kjøpte til bestevenninnen min, Ingvild i Thailand.

buddah2

Vi var på Stockfleth's og tok en kaffe i går, og da hadde jeg ikke møtt henne siden før jeg reiste til Thailand! Dvs. jeg traff henne sist i august! Sånn er det å bli voksen sier jeg bare. Før så hang vi sammen hele tiden, og det gikk ikke en uke uten at vi traff hverandre. Hun er en jeg kan fortelle alt til, og hun var også den eneste venninnen som visste at jeg skulle gifte meg i Thailand. Men selv om vi i perioder ikke møtes like ofte som før så vet jeg alltid at vennskapet vårt alltid består!!!!!

buddahr

Bildet er fra Tiger cave temple hvor vi måtte gå 1237 trappetrinn for å nå toppen av fjellet. Skal si det var tungt i varmen, men det var virkelig verdt det. En av mine største opplevelser.

Jeg kan ikke så mye om Buddhisme, men det jeg vet er veldig bra ting, og hvis jeg måtte valgt å konvertere til en religion, måtte det vært denne.

Buddhister påtar seg å følge disse fem grunntankene for etisk livsførsel:

Jeg avstår fra å skade levende skapninger (drap, vold).
Jeg avstår fra å ta ting som ikke har blitt gitt meg (tyveri).
Jeg avstår fra seksuelle utskeielser, eksempelvis seksuelt misbruk.
Jeg avstår fra ukorrekt bruk av tale (lyve, frastøtende språk, baktaling, tomt prat).
Jeg avstår fra rusmidler som forkludrer sinnet og resulterer i likegyldighet.

Disse levereglene skal ikke forstås som en plikt som man påtvinges av andre, men som et løfte man gir seg selv, i kjærlighet til andre. De er altså ikke plikt-etiske bud, men sinnelags- og konsekvens-etiske retningslinjer.

Bilder fra Dublin

Theodor og jeg tilbrakte 6 dager i Dublin. Vi sov på Isaacs Hotel som er både billig bra og sentralt. Her er noen bilder fra turen!

Elven som deler byen... Var veldig pent å se på om kvelden så jeg måtte jo ta bilde;)img9092

Hva er det som står i vinduet???????????????img8234

Jo, nemlig!                                                          img8233

Inne i Guiness Storehouse                             img8211

Bar på toppen med utsikt over hele byen!   img8227

My baby <3    Langhåra blitt gitt...

Kirker på hvert hjørne.....                                img8311

Noen som føler seg kallet?                            img8313

Kirke her også... Elsker gotisk arkitektur! Vakkert ikke sant?img8255

En restaurant..... "The Church", hehe.                      img9089

En krypt nedi en av kirkene.....                      img8291

Nede i krypten fantes også disse to... En katt og en mus som ble sittende fast i en orgelpipe på 1850-tallet... De ble dermed mumifisert!!!!!                                      img8293

Skummelt bilde                                                img9094

Irlands eldste pub "The Brazen Head"  (etablert 1198) img9097

Her bodde Bram Stoker....                              img8447

Parken ved siden av huset.. Levde meg tilbake til 1800-tallet hvor folk kjørte med hestevognene sine i gatene med flosshatt og store kjoler da jeg gikk rundt i området. Har jo litt av en fantasi, hihi... Selv om huset kanskje ikke var det mest imponerende jeg har sett...                                           img8449

Og til slutt;) Det var absolutt jul allerede i Dublin. Her er et kjempemessig  juletre som skiftet farge hele tiden...

Puh, nå ble det masse bilder her, men er ikke akkurat den flinkeste til å sile ut. Da jeg gikk på skole og brukte markeringstusj i boka mi, så markerte jeg hele boka! Syns liksom alt er viktig jeg.....Tok jo en hau med bilder, og syns det var myyyye å se på i Dubin. Tok en del bilder av bygninger og arkitektur også. Syns Norge ser så kjedelig ut i forhold til andre land på den fronten....

I'm back...

Etter seks dager uten blogging melder jeg herved min tilbakekomst;) Har vært i Dublin og kost meg med den fantastiske irske kulturen og ølen de siste dagene. Anbefaler alle og enhver å ta en tur til Irland. MYE og se på og mye og shoppe... Ble ikke supermye shopping på meg siden jeg reiste med min kjære, men hadde en kjempefin tur. Besøkte bl.a Irlands eldste pub, Bram Stokers barndomshjem, en haug med kirker og katedraler (og en krypt), viking/ridder-museum, en zoo og selvfølgelig Guiness Storehouse! Eneste som var kjipt var at Theodor fikk ørebetennelse, og måtte få besøk av lege... Full oppdatering med noe bilder kommer senere...

guiness

God natt;)

Julemarked i utlandet

Har du vært på det før? Det har jeg, men bare én gang. Det var i Frankfurt i Tyskland i forfjor, og det var sinnsykt god julestemning der. Ikke som noe jeg har opplevd her i Norge. Julemarked er visst ganske vanlig i Tyskland. Sjekk det ut her: http://www.germany-christmas-market.org.uk/

Frankfurt:

xmas

Koselig ikke sant? Og Frankfurt er jo ikke så stort. Det fins noen mye bedre i de større byene har jeg hørt. Som f.eks i München. Man kan kjøpe alle mulig småting, og smake på alt mulig rart. Skal absolutt dra på et slikt julemarked igjen.

n85222065418345989730

Dublin here I come...

Har bestilt tur i vinter og endte opp med Dublin! Gleder meg til å drikke god øl;)
Her er noen bilder av hotellet. Likte spesielt restauranten på bilde nr.3 som så litt morsom ut...
esterno
lobby
risto
bar

Om under to uker drar jeg og min kjære Theodor:) Skal bli digg med litt ferie!
Dublin er jo Bram Stokers hjemby, og som den vampyrinterresserte jenta jeg er blir det nok en "Bram Stoker Dracula Experience" på timeplanen...
mainlogo
cmb

Hvilke land har du besøkt?

Sitter her, og klarer ikke tanke på annet enn ferie. Jeg elsker å reise, og skulle gjerne vært på ferie hele året. Hadde vært gøy å reise jorden rundt og oppleve all slags kultur.... Her er stedene jeg har vært hittil (som jeg husker i farta):

Norden: Norge (seff), Sverige, Danmark og Finland. Resten av Europa: Romania, Spania (kun Lanzarote og Mallorca), Hellas (Rhodos), Italia (kun rivieraen), Frankrike (kun rivieraen), Bulgaria, Tyrkia, Tyskland, England Afrika: Tunisia, Egypt. Asia: Thailand

Noen som har et spesielt sted å anbefale som jeg ikke har vært? Vet ikke hvor jeg skal i november, og vet ikke hvor turen går neste år, men mest sannsynlig blir det USA... Tar imot spesifikke anbefalinger med stor glede og entusiasme.

n8522206548358459625

Kort oppsummert har jeg to spørsmål:

1.Hvilke land har du besøkt?  2.Hvilke land/ steder vil du anbefale?

Kisses

Hvor skal jeg reise?

Har ferie i en uke i november, og nå vet vi ikke hvor vi skal hen...(luksusproblem?) Jeg og mannen skulle egentlig til Dublin noen dager med bestevenninna mi Ingvild og typen hennes, men den turen blir utsatt. Skulle nemlig besøke lillesøsteren hennes som skulle vise oss rundt.  Pleier alltid å ha en sein høstferie å reise et sted, men nå vet jeg virkelig ikke hvor vi har tenkt oss. Noen som har noe tips om et sted med bra shoppingmuligheter, og hvor det kanskje er litt billig? Har lyst å dra til London som i fjor, men vet at man ikke får så mye for pengene der...
Håper noen kommer med forslag!
En vinterdag i fjor:
n85222065417196584778
n85222065417196544281

Camilla Marie

31, Skien

Jeg er en grafisk designer/ mac designer som trenger litt utløp for mine kreative sider. Derav denne bloggen. Jeg har mange meninger, og egentlig veldig mye jeg vil si :) Det som opptar mesteparten av tiden min nå er barna mine Emma og Emil. Emma ble født 23.okt 2009, og Emil ble født 13. juli 2011. Jeg elsker å være mamma, og syns selvfølgelig at barna mine er verdens søteste! Jeg skriver ofte om barneutstyr, og bloggen min inneholder alt fra personlige innlegg til råd og tips. I sommer flyttet vi inn i et over 100 år gammelt trehus, så det blir også litt om interiør og oppussing. Lurer du på noe så kontakt meg gjerne på ✉ mail: badcamilla@gmail.com Bildene mine kan bare brukes med min tillatelse!!